آخرين ارسال هاي تالارگفتمان
عنوان | پاسخ | بازديد | توسط |
![]() | 0 | 3440 | mosstafa2m66 |
![]() | 0 | 4491 | niazamoz |
![]() | 1 | 5151 | niazamoz |
![]() | 0 | 6378 | niazamoz |
![]() | 0 | 5391 | niazamoz |
![]() | 1 | 6846 | niazamoz |
عنوان | پاسخ | بازديد | توسط |
![]() | 0 | 3440 | mosstafa2m66 |
![]() | 0 | 4491 | niazamoz |
![]() | 1 | 5151 | niazamoz |
![]() | 0 | 6378 | niazamoz |
![]() | 0 | 5391 | niazamoz |
![]() | 1 | 6846 | niazamoz |
ترفندهاي تبليغات و درج آگهي مفيد
تک تک افراد جهان در کار خود به مشتری احتیاج دارند. حتی صاحب وبلاگی که هیچ قصد اقتصادی از راهاندازی وبلاگ ندارد، به مشتری ( بازديد گننده واقعي ) محتاج است. اگر وبلاگ خواننده نداشته باشد، او خوشبخت نخواهد بود. همه هدفهای ما، با اجتماع ما، در ارتباط است.
امروزه در دنیا بیشتر مردم به استفاده های مفید از اینترنت پی برده اند و به آن رو آورده اند چرا که تحول عظیمی در رونق کسب و کارشان دارد و این مطلب را به خوبی درک نموده اند .
برای استفاده از اینترنت و معرفی خدمات و محصولات و يا جذب بازديدكننده واقعي و هدفمند می بایست به درج آگهی و تبلیغات در سایتهایی که بازدیدکننده فراوان در طول روز دارند که برخی از آنها تا 300 هزار بازدید در روز نیز دارند ، بپردازید .
در این مقاله توجه ما بر نوشتن آگهی در اینترنت و سایتهای تبلیغاتی است.
ابتدا اجازه دهید هدف یک بازاریاب و يا صاحب سايت از نوشتن آگهی را برایتان بازگو کنم.
یک بازاریاب از نوشتن یک آگهی دو هدف میتواند داشته باشد:
۱ ـ خواننده آگهی به فروشگاه مراجعه کند و از محصولات بازدید کند و در مورد آنها قضاوت و خرید کند یا برای دریافت اطلاعات بیشتر تماس برقرار کرده و درخواست وقت ملاقات برای کسب اطلاعات بیشتر کند و بعضی مواقع خود آگهی نیز برای دادن اطلاعات بیشتر نوشته میشود.
۲ ـ معرفي سايت و يا وبلاگ و كسب لينك مفيد جهت جذب بازديد كننده واقعي و هدفمند و ارتباط با بازديدكنندگان كه اين خود نتايج ديگري از قبيل بالابردن رتبه الكسا و يا رنكينگ گوگل را به دنبال خواهد داشت .
شما جزوهر كدام از موارد بالا باشيد بايد در نظر داشته باشيد كه نتايج مطلوب در صورتي بدست خواهد آمد كه از يك عده اصول و ترفندهايي در امر نوشتن آگهي و متن تبعيت كرده باشيد .
برای نوشتن یک آگهی خوب بهترین معلم شما تجربه است. کسی که در ترکیه آگهی خوب مینویسد شاید نتواند در ایران آگهی خوب بنویسد! خوب و بد در هر کشوری فاکتورهای خود را دارد! فارغالتحصیل دانشگاه آکسفورد ممکن است با یک آگهی باعث ورشکستگی یک کارخانه ایرانی شود! بهترین بازاریاب ایرانی در مسابقه آگهی نویسی در امارات از بین صد نفر رتبه نود و سوم بیاورد! عرف و فرهنگ هر جامعه تعیین کننده خوب و بد آن جامعه است. یک نفر با تحصیلات سیکل، مطالعه غیر درسی، عشق به مردم کشورش، آشنایی کامل با فرهنگ و عرف جامعه، ممکن است آگهی فروش میلیونی بنویسد! برای موفقیت تحصیلات عالی شرط لازم است ولی کافی نیست! تحصیلات عالی هم فقط به ساختمانهای دانشگاه محدود نشده است، هر کسی با یک کامپیوتر، قادر به جمعآوری اطلاعات گرانبهائی است که در هیچ دانشگاهی تدریس نمیشود!
برای اینکه آگهی نویس ماهری شوید، باید شروع به تحقیق و کسب تجربه کنید. به یک سایت تبلیغاتی بروید، ده آگهی را فقط در عرض یک دقیقه انتخاب کرده، در صفحات جداگانه باز کرده و سپس شروع به تحقیق کنید. عکس، تیتر و متن آگهیها را به دقت مطالعه کنید. چهار رکن اساسی را سرمشق خود قرار داده و شروع به ارزیابی این ده آگهی بکنید. بعد از ارزیابی، این ده آگهی را به نسبت قدرت از یک تا ده رتبهبندی کنید. آگهی یک قدرتمندترین و آگهی ده ضعیف ترین آگهی است. دیگر آگهیهای نوشته شده توسط آگهی نویس قدرتمند و دیگر آگهیهای نوشته شده توسط نویسنده شماره ده را نیز ببینید. تعداد بازدیدها از آگهیهای ایشان را مد نظر قرار دهید. تمام آگهیهای شخص برنده را روی کاغذ بنویسید و تعداد بازدیدها را نیز در گوشه صفحه هر آگهی بنویسید. آگهیهای شخص برنده به شما خیلی کمک خواهد کرد تا اقدام به درج آگهی خوب بکنید. به آدرس ایمیل آگهی نویس شماره ده یک نامه بفرستید و آدرس وبلاگ را به اطلاعش برسانید.
به یک سایت تبلیغاتی دیگر سربزنید. این سایت باید سایتی باشد که در قسمت آمار خودش آگهیهای پربازدید را نشان دهد. پنج آگهی اول را باز کنید و آنها را نیز ارزیابی کنید. در تمرین دوم قصد شما فقط یاد گرفتن نوشتن آگهی نیست، حتی بعضی وقتها آگهی پربازدید قادر نیست بیشتر از ۳ بگیرد. من خودم یک بار این کار را کردم. آگهی پربازدید چندان هم استاندارد نوشته نشده بود اما نیاز نیازمندان را خوب شناخته بود و من از دیدن این آگهی خیلی چیزها یاد گرفتم.
در ذيل براي شما مهمترين ترفندها و اصول نوشتن يك آگهي مفيد و خوب و پر بيننده را با هم مرور ميكنيم :
بسیاری از آگهیها و صفحات وب موفق با پیروی از فرمول آیدا (AIDA) تهیه و تنظیم میشوند،که بر اساس آن آگهی باید دارای چهار خصیصه زیر مي باشد:
توجه مشتری بالقوه را جلب کند
مشتری بالقوه را به خواندن آگهی ترغیب کند
حس نیاز خفته خواننده را بیدار کند
انجام عمل را در خواننده القاء کند
همیشه به خاطر داشته باشید. اگر خواننده آگهی به علت تنبلی اقدام به عمل نکند، شما فروش و يا بازديدكننده اي نخواهید داشت. اگر نتوانید در آگهی حس نیاز خفته خواننده را بیدا کنید، او قبل از رسیدن به پاراگراف عمل با متن آگهی خداحافظی خواهد کرد. اگر نتوانید او را ترغیب به خواندن متن آگهی کنید، قادر نخواهید بود از نیازهای او صحبت کنید. و بالاخره اگر آگهی شما نتواند نظر خواننده را جلب کند، اصلا خوانده نخواهد شد.
متاسفانه در اغلب موارد طراحان آگهی فقط به بخش اول این فرمول بها می دهند، یعنی میکوشند به کمک حروف درشت یا با دوز و کلکهای تصویری توجه بیننده را جلب کنند. بسیاری از وب سایتها هم با گرافیک پر زرق وبرق و نوشتهها و تصاویر چشمکزن و تند از همین روش پیروی میکنند . این کارها مثل آنست که به طرف مشتری برویم، به صورتش زل بزنیم، شانه هایش را دو دستی بگیریم و به شدت تکان دهیم. به اینصورت توجه مشتری را جلب می کنیم، اما باید ازخود بپرسیم از ما خرید هم خواهد کرد؟ پس جلب توجه فقط قسمتی از کار است، نه همه آن!
این چهار نکته چیزی است که شما باید همیشه به خاطر داشته باشید، تمام آگهیهای زرگران کلمات، این چهار رکن اساسی را به صورت کاملا حرفهای در خود پنهان کردهاند.
همه میتوانند اقدام به درج آگهی کنند اما نوشتن یک آگهی خوب یا آگهی طبقهبندی شده، کار هر کسی نیست!
با آرزوي موفقيت براي شما
رمز عبور را فراموش کردم ؟ ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
تمامی حقوق برای نياز آموز محفوظ است.